GroenRijk keert terug aan het online front!

GroenRijk keert terug aan het online front!

Het groenste tuincentrum 'GroenRijk, Weet wat er leeft' heeft op 1 maart 2014 een landelijke webshop gelanceerd met bijna 50 afhaalpunten. 

De formule GroenRijk is zich er van bewust dat de moderne consument zijn aankooporiëntatie steeds vaker online start. Door online actief te zijn met een webshop, kan GroenRijk ook de op internet oriënterende online consument binden aan haar succesvolle tuincentra. De GroenRijk webshop biedt een geselecteerd aanbod van het assortiment groen en hardwaren aan.

Verlengstuk van het tuincentrum
Na de eerste webshop-ervaringen in 2011, bleef het als een goed retailer betaamt kriebelen. Want bij het nationaal gepositioneerde groenwinkelmerk GroenRijk behoort ook een omni-channel aanpak.

"De domeinnaam www.groenrijk.nl biedt ons de mogelijkheden”, aldus formuleleider Nico Koppenol. "Samen met onze partner op het gebied van online, Garden Connect onder leiding van Edwin Meijer, Jeffry Breure en Frank de Lange, hebben wij een plan uitgewerkt. Dit plan is enthousiast door onze franchisenemers ontvangen en omarmt. De functie van de webshop is in eerste instantie gericht op 'oriëntatie', maar natuurlijk willen wij ook 'online verkopen'."

De systematiek is click & collect. Dit betekent dat de klant kan bestellen, betalen en afhalen bij een GroenRijk vestiging in de buurt. Hiermee wordt de webshop een verlengstuk van de lokale GroenRijk vestiging met voor iedere franchisenemer kansen om nieuwe klanten aan zich te binden en naar zijn tuincentrum te trekken.

"De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een basisplatform voor een toekomstbestendige webshop, want Garden Connect heeft samen met de GroenRijk franchisenemers de ambitie om de GroenRijk webshop in de toekomst zorgvuldig aan te laten sluiten bij het door GroenRijk gehanteerde differentiatiemodel", aldus Edwin Meijer van Garden Connect.

De formule GroenRijk
'GroenRijk, Weet wat er leeft' heeft met zijn 50 lokale vestigingen en webshop een landelijke dekking. De focus ligt op de vijf GroenRijk merkwaarden; deskundig, bewust, behulpzaam, gepassioneerd en verrassend. Daarom weet GroenRijk wat er leeft!